13 Ocak 2014 Pazartesi

Buji Fiyatları

Arabası olan hatta ehliyet alan herkesin duyduğu ve genelde motor ile alakalı olduğu aklımızda kalan “buji” kelimesinin açılımını ve arabamızda kullandığımız bujinin ne işe yaradığını konu alacağımız bu makalemize hoş geldiniz.

Buji nedir? Buji ne işe yarar? Buji nasıl kullanılır? Buji Fiyatları? gibi sorularınıza da ışık tutmaya çalışacağız bu makalemizde.
Buji Nedir? ve Ne İşe Yarar?
Distribütörden gelen akımı bujideki elektrodundan geçirerek süzer ve bunu sıkışmış hava veya yakıta göndererek ateşlemesini sağlar. Ateşleme esnasında meydana çok yüksek bir ısı yayar, bu ısıyı izolatör aracılığı ile dışarı atar. Bu da bujinin bir diğer görevi olan yanma odasını soğutmaktır. Buji’yi tam olarak böyle tanımlayabiliriz.
Buji Fiyatları?
Ortamala buji fiyatları 10 ile 30 TL arası değişkendir bu aracınızın marka, model, motor hacmi ve işleyiş aksamına göre değişmektedir. En yüksek maliyetli olan bir buji fiyatı maximum 30 Türk Lirası olarak bilinmektedir.
Buji Hangi Aralıkla Değiştirilmeli?
Ortalama bir bujinin ömrü 10.000 ile 40.000 kilometre arasıdır. Aracınız ile yakından ilgileniyor ve sorunları sevmeyen biriyseniz 20.000 km aralıkla değiştirmenizi tavsiye ederiz.
Buji kablolarından herhangi birisi çıkarsa veyahut ikiside soketinden çıkma gibi durumlarda aracınız büyük ihtimalle çalışmayacaktır. Bu nedenle çalışmayan bir araçta ilk olarak buji kontrol edilir.
Buji Arızaları Neden Olur?
Motordaki silindirlerin içinde sıkıştırılan yakıt – hava karışımını kıvılcımla ateşleyen bujilerdeki en basit bir arıza, yakıt sarfiyatını artırırken performansını da azaltır. Motordaki birçok arızayı da bujilere bakarak tespit etmek mümkün. Aşağıdaki bilgiler sayesinde, bujinizin bozuk olup olmadığını ve bozuksa bunun sebeplerini bulabilirsiniz.
Tırnak aralığı ideal değilse
Bujilerdeki tırnak aralığı ideal konumda değilse, buji yeni bile olsa yakıt – hava karışımı iyi ateşlenmez. Buna bağlı olarak da yanma odasındaki patlama zayıflar ve motorun gücü azalır. Bu durumda aracın araçtaki yakıtın çoğu yanmadan egzozdan çıkar ve otomobilin yakıt sarfiyatı hissedilir oranda artar. Yeni bir buji aldığınızda her duruma karşı takmadan önce tırnak aralığı sentille kontrol edilmeli ve ayarı bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır.
Üzerinde yağ birikintisi varsa
Bujiler sökülüp kontrol edildiğinde üzerinde yağ birikintileri varsa, motordaki yanma odasına fazla yağ giriyor ve elektrotları yağlıyor demektir. Bu gibi durumlarda buji yağla kaplandığından kıvılcım normal düzeyin çok altında gerçekleşir. Bu durum yakıt tüketimini artırır ve performansı azaltır. Çözüm ise motoru revizyondan geçirmektir.
Üzerinde kurum oluşmuşsa
Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum oluşmuşsa, bu karbüratör ve enjeksiyon ayarının bozuk olduğu anlamına gelir. Bu gibi durumlarda motorda ateşleme kesikliği olur ve motor soğuk havalarda zor çalışır. Sorunu çözmek için hava filtresinin kontrol edilmesi, karbüratör ve enjeksiyon ayarının yapılması gerekir.
buji
Elektrotlar kaynamışsa
Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir. Bu sorun ateşleme ve supap ayarlarının bozuk olmasından, arızalı distribütörden ve kalitesiz yakıttan kaynaklanır. Sorunu çözmek için, motor ateşleme ile yakıt ayarı kontrol edilmeli ve yeni buji takılmalıdır.
Buji çatlaksa
Bujilerde nadir de olsa karşılaşılan bir arıza, bujinin düşürülmesi sonucu elektrotunda mekanik hasar meydana gelmesidir. Bu gibi durumlarda ateşleme eksik olur ve kıvılcım başka yerlere sıçrar. Bu nedenle arızalı bujinin değiştirilmesi gereklidir. Yedek Parça

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder